Business Pcychology - a CEO tool

Photobucket
Τα social media έχουν πολλές προεκτάσεις στην καθημερινή μας ζωή με τρόπους που είναι δύσκολο να τους φανταστείς όταν σε μπάζουν σε παιχνίδια που είναι πιο μεγάλα από την περιοχή που μπορείς να δεις λόγω του περιορισμένου της οπτικής γωνίας που μπορεί να έχει ο καθείς.
Τοποθετούμαι: είσαι CEO και βλέπεις ότι ο ανταγωνισμός έχει αρχίζει να γίνεται τρελός για την εταιρεία σου με προϊόντα που είναι  πιο προχωρημένα ή πιο ευέλικτα λόγω φύσης ή θέσης [sic, το ονομάζουν και copy paste] μέχρι που μπορείς να φτάσεις για να γλυτώσεις την εταιρεία σου? Η απάντηση είναι εύκολη, από τη στιγμή που έχεις μετοχές εκεί ή ο μισθός σου είναι πολλά μηδενικά: θα το πας μακρυά.
Η ψυχολογία είναι ένα κομμάτι που έχει πολλά μονοπάτια. Κάποια οδηγούν στην μονάδα και κάποια στις μάζες. Στο συγκεκριμένο θέμα σκεφτόμουν πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να περάσεις στοιχεία που αποτελούν ψυχολογικό θέατρο ελέγχου ενός ανθρώπου, στην μάζα. Δηλαδή να το παίξεις "εγώ ο καημένος" ... ναι ουράνια προφητεία κλπ., να είσαι CEO, και να ελένξεις το κοινό της εταιρείας σου.  Τα social media σου επιτρέπουν πλέον να έχεις μια μεγάλη έκταση που μπορεί να ακουστεί η άποψή σου και η θέση σου στην εταιρεία σαφώς και δίνει βαρύνουσα σημασία στο λόγο σου. Σε πρόσφατο παράδειγμα που είδα, η απήχηση ήταν άμεση και σε διαφορετικούς τομείς: προσφορά εξαγορών εκεί που δεν υπήρχαν και αντίδραση από τους χρήστες σε σημείο να συζητιέται ξανά η βιωσιμότητα της εταιρείας, τη στιγμή που πήγαινε για κλείσιμο. 
Σε επιχειρηματικό επίπεδο αλλά και σε ... κυβερνητικό ... για να το παω μακρυά, πόσο έχει παίξει αυτό ή πόσο θα το παίξουν στο μέλλον?
Τα θεατρα ελέγχου και οι συνισταμένες αντιδράσεων μέσα στον επιχειρηματικό κλάδο θα μπορούσαν να είναι [και βεβαίως ήδη υπάρχουν] πολύ σημαντικά. Στο παράδειγμα της Apple, η επιχειρηματική άποψη της ανωτερότητας ήταν πολύ σημαντική στο μοντέλο "εγώ πρωτοπορώ-δημιουργώ τάσεις, εσεις αγοράζετε". Πολλές φορές το κάνουμε γιατί μας δημιουργούν την ανάγκη, δεν την έχουμε και είναι αμφίβολο πολλές φορές ως ποιο σημείο το χρειαζόμαστε πραγματικά. Και εκεί, η ψυχολογία είναι φοβερό προσόν στο να αγοράσεις ένα προϊόν που αξίζει όσο ένας κανονικός υπολογιστής!

Παιχνίδια ψυχολογίας ... ή αλλιώς business pcychology.

[Photo Via]