Το ebook στην εκπαίδευση.

Να δώσω το σχόλιο που έκανα στον Παναγιώτη Βρυώνη για την χρήση ηλεκτρονικών βιβλίων στην εκπαίδευση. Ο σχολιασμός σας ευπρόσδεκτος. Η βασική μου σκέψη όσον αφορά το ηλεκτρονικό ή μη βιβλίο είναι αν πραγματικά το χρειάζεται ο μαθητής και πάνω σε ποια βάση. Σκεφτόμουν ότι τα νέα παιδιά με τις πάμπολλες παραστάσεις αυτό που έχουν ανάγκη στην εκπαίδευση είναι καθηγητές που να τους αρέσει να διδάσκουν [τα παιδια έχουν ζωωδη ένσιτκτα πάνω σε αυτό] και που να είναι πνευματικά κοντά τους και όχι 2 μεριές που να τις χωρίζει μια έδρα. Με την παραδοχή ότι χρειαζόμαστε καλύτερους και πιο φρέσκους καθηγητές πάμε στο αντικείμενο της μελέτης: με ποιον τρόπο είναι καλύτερη η μετάδοση σε έναν νέο άνθρωπο, καινούργια πράγματα, χωρίς να βαρεθεί και με την μεγαλύτερη ικανότητα απορρόφησης. Λόγου χάρη έχω δει ντοκιμαντέρ που δείχνουν επιστημονικά ότι διαφορετικό τρόπο μάθησης έχουν τα αγόρια, διαφορετικό τα κορίτσια. Αυτό οι καθηγητές το ξέρουν? Στην τελική φάση είμαι πεποισμένος ότι εάν η μάθηση φεύγει από τα σχολεία, π.χ. φροντιστήρια, τα παιδιά κουράζονται και ξεφεύγουν από το παν μέτρον άριστον των "καλών αρχαίων" μας. Πρέπει να έχουν χρόνο να διασκεδάζουν, γιατί είναι παιδιά. Εμεις απλά προσπαθούμε να τα βάλουμε σε χώρους μεγάλων χωρίς να βιώσουν να είναι παιδια. Τώρα για τα ηλεκτρονικά βιβλία ή μη έχω την εντύπωση ότι πίσω από κάθε τέτοια κουβέντα κρύβεται μια σειρά από συμφέροντα οικονομικά, προσωπικής καταξιώσης μέσω εκδόσεων και διάφορες τέτοιες πρακτικές που εμποδίζουν τις μεγάλες και πραγματικές αλλαγές. Τα ηλεκτρονικά βιβλία είναι απλά ένα μέσο. Αυτός που θα τα γράψει θα κάνει τα ίδια που κάνει και ένας που απλά τα γράφει με παραδοσιακούς τρόπους. Μια και είμαι άνθρωπος της τεχνολογίας είμαι υπέρ. Είναι πιο εύκολο να αντιγραφούν, πιο δύσκολο να καούν. Πιο εύκολο να αλλαχτούν και να δεχτούν βελτιώσεις. Το μέσο που θα διαβαστούν είναι λίγο αστεία κουβέντα γιατί οι περισσότεροι μαθητές έχουν υπολογιστή και οι γονείς τους απλά προσπαθούν να τους ξεκολλήσουν από κει. Αν συζητήσουμε για το ebook reader θα έλεγα να είναι ελαφρύ, e-ink, με ασύρματη δικτύωση, να δέχεται διάφορα format [doc, pdf, opendoc για να είναι όσο πιο πολυ "ανοικτό" γίνεται], επίσης να μπορείς να κανεις surfing για να βλέπουν τα παιδιά εγκυκλοπαίδειες στυλ wikipeidia [μπορουν άνετα τα σχολεία να έχουν ελευθερο wifi, κλειδωμένο μονο για συγκεκριμένες σελίδες] και να έχει αποθηκευτικό χώρο ικανό. Το καλύτερο βιβλίο είναι αυτό που δεν υπάρχει, γιατι κανένας δεν το μειώνει, δεν το μηδενίζει. Είναι ίσως μια πολύ καλή διδασκαλία από έναν άνθρωπο που ενδιαφέρεται και θέλει να μεταδώσει και την τελική θα πετύχει να μην χρειάζεται το κάθε παιδι έξτρα ώρες μάθησης. Είναι ένα καλύτερο σύστημα αξιολόγησης των επίπεδων των μαθητών για να δικαιούνται καλύτερο τρόπο εκμάθησης. Μετά θα έχουμε και καλυτερους πολίτες, με κρίση και άποψη. Συγνώμη για το μεγάλο του λόγου μου, δεν το κάνω συχνά. Τα παιδιά όμως με ενδιαφέρουν γιατί τα συναντώ κάθε μέρα. Βλέπω αγωνίες και όχι διεξόδους.

  • Θίγεις ένα σημαντικό ζήτημα με πολύ μεστό τρόπο. Μιλώντας σαν εκπαιδευτικός η εκπαίδευση δεν έχει άμεση σχέση με τα βιβλία. Θα έλεγα μάλιστα πως τα βιβλία είναι το τελευταίο.
    Το μεράκι του εκπαιδευτικού είναι το κυριώτερο. Αυτός που μπορεί να εμπνεύσει το κάνει και χωρίς βιβλίο. Εξάλλου η εποχή μας επιτρέπει να κάνουμε μάθημα με χίλια δυο μέσα πολύ πιο ενδιαφέροντα για τους μαθητές μας από ένα ξερό εγχειρίδιο.
    Μακάρι η βελτίωση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας να ερχόταν με την έλευση του... Kindle στα σχολεία, υπάρχουν βήματα ουσίας που πρέπει να γίνουν για να μπορούμε να μιλούμε για μια σύγχρονη εκπαίδευση.

  • Δεν έχω πρόβλημα με το μέσω. Είναι καλό βήμα τα e-book.
    Το θέμα είναι οι καθηγητές. Το 2004 είχα μια συζήτηση με ένα πτυχιούχο δάσκαλο που υποστήριζε ότι δεν υπάρχει δυσλεξία και ότι είναι τεμπελιά.
    Αν αυτή είναι η νέα γένια δασκάλων τότε πάμε κατά διάολου.

  • DrTeddy,
    Σας παρακαλώ μην είσαστε κλειστός σε ιδέες, το Kindle είναι πραγματικά το τελευταίο που θα βοηθήσει έναν εκπαιδευτικό αλλά και τον μαθητή.
    Τα βήματα ουσίας που θίγετε θεωρώ ότι θα πρέπει να είναι πιο μεγάλα από οτιδήποτε έχει υπάρξει στην Παγκόσμια εκπαιδευτική κοινότητα. Για παράδειγμα θα σας αναφέρω το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας αλλά και τους διαδραστικούς πίνακες που έχουν καθιερωθεί σχεδόν σε κάθε χώρα που ενδιαφέρεται για το εκπαιδευτικό σύστημα της. Μια τέτοια αλλαγή θα ήταν όχι μόνο σύγχρονη αλλά και σημαντική.

  • Μα αγαπητέ μου Νίκο δεν είμαι καθόλου κλειστός σε ιδέες. Απλά θεωρώ για να φτάσουμε τη Φιλανδία, που έχει αξιοζήλευτο εκπαιδευτικό σύστημα, πρέπει καταρχήν να αποκτήσουμε ψηφιακό όραμα. Τί να το κάνω τον διαδραστικό πίνακα όταν υπάρχουν συνάδελφοι που θεωρούν τον υπολογιστή "άχρηστο εργαλείο" και μόνο η σκέψη της χρήσης του, τους προκαλεί τρόμο;

  • συμφωνω απλά και τρυφερά. Πρωτα χρειαζόμαστε καλύτερο σύστημα εκπαίδευσης με ανθρώπους που το αγαπούν και το έχουν επιλέξει το επάγγελμα και μετα η επένδυση στην τεχνολογία. Μου θυμίζει κάτι νεκροταφεια αρμάτων μάχης: να έχεις υπολογιστές αλλά να μην τους διδάσκουν ή ακομα χειρότερα να τους διδάσκουν λάθος.

  • τι καλύτερο από το σύστημα εκπαίδευσης των Φινλανδών εκπαιδευτικών. Όλοι οι καθηγητές με μεταπτυχιακό στον τομέα τους και μισθός ; πάρα πολύ καλός!

  • Να το κάνουμε και μεις, παρά να έχουμε καθηγητές που"καθοδηγούν" λάθος τα νέα παιδια! Δημιουργούμε λάθος καταστάσεις από την αρχή της ζωής μας στην Ελλάδα.

  • Κοινώς "ΤΑ ΔΙΝΟΥΜΕ" σε λάθος ανθρώπους, εκτός και αν δεν συμφέρει κανέναν να έχουμε ενεργούς και συνειδητοποιημένους πολίτες με άποψη και κρίση.....

  • you have a wonderful site!